Bästa och sämsta med att ha egen häst

Tänkte berätta det sämsta och det bästa med att ha en egen häst.
 
Bästa:

Det bästa med att ha egen häst, är allt. Nej, men det jag tycker är bra är att man för det första lär sig att ta eget ansvar. Man mockar, fyller höpåsar, fyller vattenhinkar, gör mat och allt vad det innebär varje dag. (nu är det ju så att jag har världens snällaste mamma som gör det ganska ofta åt mig, men tro inte att jag inte gör någonting ;)) Det BÄSTA är dock samarbetet mellan en själv och hästen. Man kan skapa en sån otrolig vänskap genom att bara rykta eller stå och gosa. Och när man rider, den känslan när hästen gör precis som du vill eller precis klarat höjdrekord. Den känslan, slår allt. Visst gör den, ni hästgalningar? ♥
 
Sämsta:

Alltså, egentligen finns ingen "sämsta". Men något som är riktigt frusterande och får en att bara vilja dö är när man måste ut till stallet i 20 minusgrader och rida. Usch, vad det är hemskt....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0