FREDAGAR - DET ÄR NÅGOT SPECIELLT MED DOM..

Hej!! :)
 
Jag vet, att jag inte har bloggat ett skit på två dagar. Men jag struntar fullständigt i det, för bloggen får aldrig bli ett måste och man har faktiskt ett real life utanför bloggvärlden. Förlåt för er pytte-få som tittat in här under dessa två dagar, förlåt. Men man har inte sådan jätte-motivation till bloggen när den ser ut som den kommer direkt från soptippen. Men den gör ju det, vem vill ha blogg.ses gratis-designer liksom? Men Linneá har i alla fall lovat ut en header till mig, men den lär nog bli klar i helgen. Tack så mycket än en gång!
 
Tillbaka till dagarna då. På onsdagen var jag och Emma några små snälla guldhjärtan och sålde majblommor. Det var rätt så kul faktiskt, roligt när man ser så mycket pengar bara ramla in! Tror bara vi två samlat ihop några hundra på bara en gång. Och sedan så hände något riktigt läbbigt också, faktiskt. Emmas hus hade börjat brinna den onsdagen! Eller jag vet inte om man kalla det brinna direkt, men det var ca 4 brandbilar där och 2 ambulanser. En kastrull hade tagit eld och och hela köket är nu dränkt i rök, och fläkten förstördes och är helt svart och sotig. Hela grannskapet stod och glodde, haha. Men det är ju rätt spännande också faktiskt. Men ingen skadade sig som tur var! Bubblan gick barnlektioner på ridklubben. På torsdagen var jag i stallet med Emma och Amanda (igen). Vi red ut tillsammans vi tre. Emma barbacka på shettisen Kajsa (dock hamna hon rätt så långt efter ibland), Amanda på Mogge och jag på Bubblan. Men det blåste så sjuuukt mycket, visst, blev lite lugnare i skogen, men ändå. Så när vi hade kommit en bit på grusvägen så ser vi bakom kurvan en nerfällt träd mitt över vägen! Så vi kommer ju såklart ingenstans, så vi rider tillbaka och jag och Amanda rider i paddocken istället. (Kajsa var trött och Emma mockade mm) OMG, vad är det jag ser när jag skådar paddocken bakom ridhusknuten? En perfekt paddock utan snö. Jag skriker utav lycka (nästan..) och Amanda med för den delen. Så jag red lite där och det gick toppen. Bubblan fick även rejsa på lite där och oj vad kul hon tyckte det var :) Min gamla sötponny ♥
Idag vilar Bubblan, för att tagga om till klubbis imorgon! Vi hoppar 60-70 cm och det tycker jag är lagom höjd, vill inte hetsa oss upp i klasserna.
 
Och på tal om tävlingar, jag ska faktiskt starta en lokal hopptävling i maj med min finis! Den 4 maj på vår klubb så startar jag och Bubblan en helt vanlig clear round, på 70 cm. Perfekt att mjukstarta med det, och tävlingen ligger ju bara fem minuter bort från stallet så det blir asbra! ;) Sedan så är det ju några tävlingar till med dressyrlaget i div3 också. Den senaste var i Falun, och jag måste verkligen berömma klubben där. *vet inte om någon från Falun ser men jag vill tipsa er om att någon gång åka dit och göra en start* Så trevliga och bra funktionärer, underbar domare och sekretariatet var toppen. Laget gick sen upp och tackade för tävlingen, dem blev jätteglada :) Och den tävlingen som kommer härpå är på hemmaklubben, så jag är inte ett dugg nervös inför det. (inte för att jag var nervös i Falun heller men lite nervös var jag väl allt) Och sedan är det ju en TILL dressyrtävling efter Insjön, i Sveden. Fråga mig inte om vart det ligger, för jag har inte en blekaste aning, haha. Men det ska bli jättekul i alla fall!
 
Blev ganska långt inlägg, men i alla fall en uppdatering om "allt" som hänt! :)
 
Nej, nu är det fredag och heeeeeeeelg (läs underbart). Så vi kan hörs under den kommande kvällen. Kraamm
 
 
Några bilder från dagarna:
 
//Telma & Bubblis ;)<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0