Hej, jag heter Telma och har den bästa ponnyn i världen

Hej!! :) Jaa. Ni kan ju läsa rubriken för er som hoppat över den. Min ponny är utan tvekan bäst i hela gigantiska universum om inte mer. Går som en klocka på träningarna och hoppar som en gud över hindrena. Jag är i himmelen. ♥ Först när jag kom in i ridhuset så kände jag att hon inte riktigt var sig själv. Hon var lite stel och inte lika framått. (men inte försvann hoppglädjen för det haha) Men då kom jag på, hon hade säkert lite träningsvärk sen igår! Så det var inget mer med det. (ska iaf promenera henne imorgon) Men först så hoppade vi som en liten "solfjäder" med typ 5 lutande bommar. Det gick bra. Men jag är ju van med att hon springer iväg så jag hållde in henne, så hon började hoppa jämfota hopp över dem xD Sötan! Men då släppte jag lite ist och då gick det vägen. Sedan så började vi hoppa en serie på typ 30 cm och bommar. Först var hon seg (hon såg säkert nåt/nån i cafeterian) och vägrade mitt i den. Sedan så kom jag igen, då gick det bättre men inte toppen.. Men i vänster varv (neråt mot läktaren) så gick det bättre och oj vad kul hon tyckte det var! ♥ Sedan så började vi hoppa en bana på låga hinder, 50 cm kanske. Det gick bra, hon var framåt osv och det var skitkul! Sedan så höjde vi hindrena till typ 70 efter en stund så hoppade jag det. Gick lika bra där, dock hamna hon hela tiden fel i serien :( Så jag landade på hennes hals. Jaja, sånt händer. Bara att jobba vidare. Och när vi hoppat ett tag på 70 cm, känt att "nu går det bra, vi har ett flyt runt banan" så höjde vi igen. Ett vitt räcke låg säkert på 90 cm, vattenhindret på 70-80 ? osv. (kul att veta va ;)) I början gick det bra där, men så på andra hindret (vattenhindret) kom hon undan och smet förbi! Man måste liksom rida hela tiden och inte bara hänga med när man hoppar Bubblan. Så jag gjorde om allt och då rusade hon på allt vad hon kunde mot vatten hindret istället. Bara att uppskatta, man känner ju igen hennes små "fasoner". Så styrde vi mot det vita räcket. Där gick det toppen och vi fullkomligt FLÖG över!! ♥ Och sen gick sista hindret också toppen. Så himla kul verkligen, att det går så bra med ridningen nu osv. Vill bara hoppa Scandinavium som Linn Olsson nu haha, så taggad är jag. Men jag älskar verkligen min fina Bubblan. Över allt annat existerande på vår jord, så står hon i prio 1. Jag ♥ hästar. Men mest av allt älskar jag en speciell häst. Hon heter Bubbling Dream och är en stor vacker dröm. ♥♥♥ Veckans upplägg kommer se ut såhär: MÅNDAG: Promenad i byn. TISDAG: Trim i ridhuset. ONSDAG: Barnlektioner. TORSDAG: Uteritt / paddock / ridhus ??? FREDAG: Vila. LÖRDAG: Månadstävling på klubben. Hoppar 60 och 70 cm. Vill börja lågt och få in en fin rytm i oss innan vi går högre upp. SÖNDAG: Lasseträning. Förhoppningsvis markarbete. Ja, så kommer veckan se ut ungefär. Nej, nu blir det ponnyakuten! Hörs :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0